"En blogg om sånt som jag stör mig på, typ orättvisor, godtycklighet, samhällsfrågor som folk glömt bort..."

tisdag 28 februari 2012

Oslipat - bästa rashumorn i stan

Har försökt undvika att dra ner denna blogg i nöjesträskets smutsiga lagun av stillastående kändisvatten. Den här gången är det inga direkta kändisar det handlar men dock ändo en form av banalt nöjesliv.

Var på stand-up för typ andra gången i mitt liv onsdagen den 22 februari. Oslipat Improstand-up på Babel hade samlat ett gäng mer eller mindre lokala komiker. Jag gick det med inställningen - det gör ingenting om det är skit jag fick alla fall komma ut och träffa lite folk.

Jag får dock lov att säga att det var mer än bara skit. Den lille rödhårige som inledde var faktiskt rolig men sedan gick det i vågor.

Den lille rödhårige komikern drog skämt om sverigedemokraterna inför en publik som var 99% vit möllan-medelklassungdom. Publiken skrattade.

När sedan en annan komiker skämtade om att hon blivit jagad av afrikaner som spelade trummor och ville våldta henne, skrattade också publiken förutom jag.

När sedan annan komiker sa att Esmeralda är ett zigenarnamn,skrattade också publiken förutom jag.

När en komiker på frågan vad han tyckte om Johan Glans sa att han tyckte bäst om hans ansiktsfärg, skrattade också publiken förutom jag.

Däremellan var det könsord och besök hos underlivsdoktorn. Det får man tåla även om det mesta var lite för magstarkt för mig.

Jag har dock svårt att förstå varför man som komiker måste plocka poänger med rasistiska skämt. Kanske Oslipatgänget kan underhålla på SD:s årsmöte?

Sydsv: Laddat för flabb

Oslipat improstand-up


DN: Oslipade komiker tolkar Jakob Hellman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar